يكشنبه 12 تير 1401

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 

اخبار داخلی تغذيه ویتامین E خطرناک است؟

 
 

يكشنبه 28 فروردين 1401

ویتامین E خطرناک است؟

 
 

دوز بالای ویتامین E دارای خطراتی مختلفی برای بدن است.

خوردن ویتامینE موجود در موادغذایی خطرناک یا مضر نیست. با این حال دوز بالای مکمل ویتامینE می تواند خطر خونریزی (با کاهش روند انعقاد خون بعد از آسیب یا جراحت) و خونریزی شدید مغزی (معروف به سکته مغزی) را افزایش دهد. به همین دلیل بیشترین دوز ویتامین ای طبیعی و سنتتیک برای بزرگسالان 1100 میلی گرم است که این دوز معادل 1500 واحد ویتامین ای طبیعی و 1100 واحد ویتامین ای ساختنی است.
همچنین بیشترین دوز ویتامین E برای کودکان، کمتر از دوزی است که برای بزرگسالان توصیه شده است. برخی تحقیقات نشان می دهند که مصرف مکمل ویتامین E حتی کمتر از حد تعیین شده می تواند مضر و خطرناک باشد. به عنوان مثال نتیجه یک مطالعه نشان داد مردانی که روزانه 400 واحد یا 180 میلی گرم ویتامین ای سنتتیک مصرف می کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند.
مکمل ویتامین E می تواند در مصرف سایر داروها تداخل و اختلال ایجاد کند. می تواند خطر خونریزی در افرادی که داروی ضدانعقاد یا ضدپلاکت مصرف می کنند مثل وارفارین (کومادین) را افزایش دهد. ویتامین ای به همراه سایر آنتی اکسیدان ها (ویتامین ث، سلنیوم و بتاکاروتن) می تواند اثرات دو داروی محافظ قلب (استاتین و نیاسین) را کاهش دهد و بر سطح کلسترول خون تاثیر بگذارد.
مصرف مکمل های آنتی اکسیدان در بیماران تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی می تواند اثربخشی درمان ها را تغییر دهد. در مورد مصرف هرگونه مکمل های غذایی و داروها با پزشک، داروخانه یا سایر مراقبین سلامت مشورت کنید. این افراد، شما را نسبت به تداخلات دارویی و مکمل های بدون نسخه و همچنین داروهایی که در جذب، استفاده و یا تجزیه موادمغذی اختلال ایجاد می کنند، آگاه و مطلع می سازند.

 
 
   
 
 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار